Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Sommige betalingen gaan fout

Sommige betalingen gaan fout 1 year, 7 months ago #641

Gisteren werden op mijn site twee betalingen gedaan. Eentje vanaf een ING-rekening en die ging goed. Later eentje vanaf een ABN/Amro-rekening en die mislukte. In mijn Rabo iDEAL Lite dashboard gekeken en blijkt dat de gegevens van de klant (zoals naam en rekening) niet zijn ingevuld.

Wat is hier aan de hand?
The topic has been locked.

Re: Sommige betalingen gaan fout 1 year, 7 months ago #643

Later eentje vanaf een ABN/Amro-rekening en die mislukte.
Heeft de klant de betaling niet geannuleerd of afgebroken?

blijkt dat de gegevens van de klant (zoals naam en rekening) niet zijn ingevuld.
Deze gegevens worden niet meegestuurd voor de betaling omdat die niet bekend zijn natuurlijk, die horen van de betalende partij te komen zodra de iDeal transactie bevestigd is.
Kind regards,

RolandD

Re: Sommige betalingen gaan fout 1 year, 7 months ago #644

als klant had geannuleerd, had er natuurlijk een andere code in iDEAL gestaan en geen error.

Nu heb ik vervolgens twee bestellingen gekregen waarvan de klant met iDEAL wou betalen maar er geen iDEAL scherm tevoorschijn kwam.

Wat is hier aan de hand? Nou moet ik weer een hoop regelen om dat recht te breien.

Nogal zorgwekkende zaken....

Re: Sommige betalingen gaan fout 1 year, 7 months ago #646

als klant had geannuleerd, had er natuurlijk een andere code in iDEAL gestaan en geen error.
Ik weet niet wat de klant gezien en gedaan heeft, dit is lastig te bepalen.

Nu heb ik vervolgens twee bestellingen gekregen waarvan de klant met iDEAL wou betalen maar er geen iDEAL scherm tevoorschijn kwam.
Wat kreeg de klant dan te zien? Een blanco pagina? Staan er nog foutmeldingen in de server log? De test betalingen zijn wel prima verlopen? De bank is ook van de TEST bank afgehaald in JD iDeal?

Wat is hier aan de hand? Nou moet ik weer een hoop regelen om dat recht te breien.
Het klinkt wel of de installatie niet helemaal lekker verlopen is.
Kind regards,

RolandD

Re: Sommige betalingen gaan fout 1 year, 7 months ago #649

test betalingen zijn prima verlopen, echte betalingen kwamen ook goed binnen, tot vannacht. Vrij kort na elkaar een geslaagde betaling en een mislukte. Vanaf dat moment is iDEAL helemaal mis.

Ik ga zelf eens wat bestellen bij mezelf en zien wat er gebeurt.

Hmmm....die betaling gaat gewoon goed. Zouden mensen dan zo blind zijn dat ze het proces niet afronden? Misschien een kwestie van opvallender/dwingender instructies tonen!
Last Edit: 1 year, 7 months ago by grover002@xs4all.nl.

Re: Sommige betalingen gaan fout 1 year, 7 months ago #651

Zouden mensen dan zo blind zijn dat ze het proces niet afronden?
Wat we niet zien is of de bank ook problemen heeft gehad. Je meldde dat het alleen bij een ABN rekening mis gaat.

Misschien een kwestie van opvallender/dwingender instructies tonen!
Dat zou kunnen helpen of aangeven hoe ze de betaling opnieuw kunnen uitvoeren door naar Account onderhoud te gaan en daar op hun order te klikken.
Kind regards,

RolandD
  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: Martijn
Time to create page: 0.17 seconds

Copyright © 2011 JoomingDales.com - Extensions for Joomla and Virtuemart. All Rights Reserved. Powered by BatteryKing.nl.