Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Problemen bij installatie....

Problemen bij installatie.... 2 years, 3 months ago #414

Hallo,

De installatie van JD iDeal verloopt bepaald niet vlekkeloos. Ik heb inmiddels uren besteed aan de installatie, maar jullie handleiding komt niet overeen met wat ik zie op mijn scherm.
De belangrijkste problemen:
- 1. het maken van SSL certificaten werkt niet naar behoren, ik krijg de foutmelding "unable to write 'random state'" na het intikken van de eerste commandoregel in OpenSSL. Na eindeloos zoeken naar aanwijzingen hoe ik dit kan oplossen, heb ik het opgegeven. Ik kon de 2e commandoregel wel zonder problemen intikken. Daarna ontdekte ik dat er in de /bin directory van OpenSSL wel 2 certificaten waren aangemaakt, niet met de namen die in jullie handleiding vermeld staan, maar met de namen zoals die in de tab "iDeal Advanced Certificate Upload" van JD iDeal worden gevraagd (cert.cer en priv.pem). Deze heb ik geupload, hoewel ik dus niet zeker weet of de certificaten goed zijn.
- 2. Bij het instellen van iDeal Advanced heb ik conform de handleiding gekozen voor iDeal en "Active" aangezet. Als ik vervolgens op "betaalmethode instellen" klik zie ik een nog leeg formulier. De handleiding zegt dat ik naar de Configuration tab zou moeten gaan om daar van alles in te vullen maar ik zie daar alleen een veld "Payment extra info". Ik vermoed dat ik dus het "Payment method form" moet invullen, als ik dat doe (wat is de payment method type???), zie ik inderdaad een optie "iDeal" in de betalingspagina verschijnen, maar niet met het gewenste resultaat. De handleiding zwijgt hier over wat te doen...

Graag jullie advies hoe dit op te lossen.
The topic has been locked.

Re:Problemen bij installatie.... 2 years, 3 months ago #415

Goedendag,

1. Het success van het aanmaken van de certificaten ligt geheel aan het systeem waar het op gebeurd. Als je SSH toegang hebt tot je server zou je het ook op de server zelf kunnen doen. De site van openSSL heeft er ook informatie over. Volgens mij zijn de certificaten overigens wel goed.
  2. JD iDeal probeert een betaalmethode aan te maken als deze nog niet bestaat, bestaat de betaalmethode wel dan doet JD iDeal verder niets.
    De handleiding zegt dat ik naar de Configuration tab zou moeten gaan om daar van alles in te vullen maar ik zie daar alleen een veld "Payment extra info"
    Dan is de betaalmethode niet goed. Ga in VirtueMart even naar Betaalmethodes en klik op de iDeal betaalmethode.
    1. Zet Payment class name op ps_ideal
    2. Zet Payment method type op HTML-Form based
    3. Klik op Toepassen of Opslaan
    4. De betaalmethod is nu hersteld.
    De gegevens van de iDeal aansluiting kunnen nu ingevuld worden.
Kind regards,

RolandD

Re:Problemen bij installatie.... 2 years, 3 months ago #416

Dank voor deze toelichting, iDeal is nu inderdaad in de site beschikbaar als betaalmethode, maar na bevestiging van de eerste testorder kreeg in op het iDeal betaalscherm een foutmelding:
Warning: openssl_sign() [function.openssl-sign]: supplied key param cannot be coerced into a private key in /var/courier/home/websites/www.jijopeenschilderij.nl/administrator/...t/ideal/Security.php on line 82

Warning: openssl_free_key() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/courier/home/websites/www.jijopeenschilderij.nl/administrator/...t/ideal/Security.php on line 85
Er is op dit moment geen betaling met iDEAL mogelijk.
Foutmelding van iDEAL: Field too short

Ik concludeerde hieruit dat de rechten in die directory niet goed stonden. Dat heb ik aangepast (CMOD=666).
Als ik nu een order aanmaak en voor iDeal kies, krijg ik geen betaalscherm meer. Ik zie in Virtuemart bij betalingsmethode iDeal dat in het invulscherm "Confuiguration" het veld "Bank" leeg is, ik kan ook niet meer kiezen welke bank ik wil. Wellicht dat dat er toe leidt dat ik geen betaalscherm krijg na bevestiging van de order??
Hoe los ik dit op??

Gr,

Aernoud

Re:Problemen bij installatie.... 2 years, 3 months ago #417

Hallo,

De melding "supplied key param cannot be coerced into a private key" heeft te maken dat het wachtwoord wat je gekozen hebt bij het maken van de sleutel niet hetzelfde is als het wachtwoord dat in de iDeal configuratie is ingevoerd.

Als ik nu een order aanmaak en voor iDeal kies, krijg ik geen betaalscherm meer. Ik zie in Virtuemart bij betalingsmethode iDeal dat in het invulscherm "Confuiguration" het veld "Bank" leeg is, ik kan ook niet meer kiezen welke bank ik wil.
Dat lijkt er op te duiden dat het bestand niet gelezen kan worden. Normaal gesproken zijn de rechten voor mappen 755 en bestanden 644.

De betaalmethode aan de achterkant zal eerst goed moeten staan voordat het wat aan de voorkant doet.
Kind regards,

RolandD

Re:Problemen bij installatie.... 2 years, 3 months ago #418

En wat is nu dan de beste oplossing? Je geeft wel aan wat het probleem is, maar wat moet ik nu doen?
Ik kan in Virtuemart/Betaalmethodes/iDeal dus niet meer kiezen voor ING-advanced (of welke andere bank ook). Hoe krijg ik die weer terug?

Nieuwe certificaten maken? JD iDeal opnieuw installeren?

Gr,
Aernoud

Re:Problemen bij installatie.... 2 years, 3 months ago #419

maar wat moet ik nu doen?
  • Controleer de map rechten
  • Controleer je wachtwoorden
  • Nieuwe certificaten kan je ook maken om zeker te zijn dat de wachtwoorden overal gelijk zijn. Check dan wel even of je geen foutmeldingen hebt om er zeker van te zijn dat het goed is.
  • Mocht het niet werken, kan je altijd JD iDeal opnieuw installeren

Een herinstallatie van JD iDeal hoeft niet te betekenen dat alles in 1 keer is opgelost. De sleutel bestanden moeten wel goed zijn en de maprechten goed staan natuurlijk.
Kind regards,

RolandD
Last Edit: 2 years, 3 months ago by Roland.
  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: Martijn
Time to create page: 0.20 seconds

Copyright © 2011 JoomingDales.com - Extensions for Joomla and Virtuemart. All Rights Reserved. Powered by BatteryKing.nl.